وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

داوود اوغلو به بهار عربی و آنچه که پس از آن رخ داد، اشاره کرد و گفت: فصول به فراخور خورشید شکل می‌گیرند. مردم سوریه امروز هیچ خورشیدی نمی‌بینند. آنها در تاریکی هستند. چه کسی خورشید را به آنها نشان می‌دهد؟ از قرار معلوم، شورای امنیت سازمان ملل؛ اما تا به امروز هیچ گام موثری برای رهایی مردم از جنگ از سوی این نهاد بین‌المللی برداشته نشده است اما ترکیه به 700 هزار آواره سوری جا و مکان داده است. چین، روسیه یا ‌آمریکا، فرانسه و انگلیس و همچنین سایر کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل باید تصمیمی اتخاذ کنند.

وزیر خارجه ترکیه همچنین با اشاره به خطرات سلاح‌های شیمیایی، از شورای امنیت خواست قطعنامه‌ای الزام‌آور در خصوص اوضاع انسانی سوریه صادر کند. داوود اوغلو در جریان همایشی که در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ برگزار شد اعلام کرد: آنکارا از سازمان ملل انتظار دارد تا با صدور قطعنامه‌ الزام‌آور در خصوص وضعیت انسانی سوریه نقشی پیشگامانه ایفا کند. این مقام ترکیه‌ای از شورای امنیت نیز خواست تا قطعنامه‌ای الزام آور براساس فصل هفتم منشور سازمان ملل صادر کند که براساس آن امکان ارسال کمک‌های انسانی فوری به تمامی مناطق محاصره شده و آسیب دیده سوریه وجود داشته باشد.اوغلو گفت: تعیین مقادیر سلاح‌های شیمیایی که نظام سوریه تحویل گرفته امری ضروری است چرا که سلاح‌های شیمیایی همچون سلاح‌های هسته‌ای، تهدیدی بزرگی و استفاده از آن‌ جنایتی علیه بشریت است.

احساس شرمندگی نسبت به اوضاع فاجعه بار سوریه
سومین کنفرانس بررسی چالش‌هایی انسانی در سوریه  در رم آغاز به کار کرد.
در آغاز این کنفرانس اما بونینو، وزیر خارجه ایتالیا در سخنانی بر لزوم حمایت از مردم سوریه برای کاهش رنج‌ها و مشکلات آن‌ها تاکید کرد. وی همچنین خاطرنشان کرد: ما نسبت به اوضاع فاجعه بار سوریه احساس شرمندگی می‌کنیم و برای ارسال کمک‌ها به این کشور نیازمند چراغ سبز نظام هستیم. در این کنفرانس، دبیر کل سازمان ملل و کمیساریای تعدادی از سازمان‌های بین‌المللی ذی‌ربط و همچنین برخی از مسوولان اروپایی نیز مشارکت می‌کنند تا بحران سوریه را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دهند. این سومین کنفرانس با هدف برررسی چالش‌های موجود برای رویارویی با مشکلات انسانی سوریه است که روز به روز در حال پیچیده تر شدن است. پیشتر دومین کنفرانس اهداکنندگان برای کمک به آوارگان سوری در کویت و با حضور رؤسای هیات‌هایی از 69 کشور و 24 سازمان و مشارکت 1000 تن برگزار شد.

قتل‌عام  2500 غیر نظامی سوری توسط داعش
در همين حال، شبکه حقوق بشر سوریه در گزارشی اعلام کرد: داعش ظرف هشت ماه گذشته 2500 تن را در سوریه قتل‌عام و بازداشت کرده است. شبکه حقوق بشر سوریه اعلام کرد که گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش از ژوئن 2013 تا نیمه ژانویه سال جاری میلادی 191 غیر نظامی از جمله 21 کودک، شش زن و هفت مسئول رسانه‌ای را در سوریه قتل‌عام کرده است.
براساس این گزارش داعش در طول هشت ماه گذشته مرتکب اقدامات خشونت آمیزی از جمله کشتار، ربودن و بازداشت غیرنظامیان شده که تعداد این اقدامات به 2500 اقدام خشونت آمیز در دو استان حلب و الرقه می‌رسد. همچنین داعش به هشت پایگاه رسانه‌ای و مطبوعاتی یورش برده و 13 مسئول رسانه‌ای را کشته و بیش از 38 تن را ربوده است و در مناطقی از جمله عفرین و عین العرب دست به اقدامات تروریستی زده تا جایی که ممانعت از ورود دارو و اقلام پزشکی و شیر و واکسن موجب مرگ و میر برخی از کودکان در این مناطق شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:ترور,جیش العدل,وهابیوجنایت,سعودی,عرعور,سفیانی,حیوان,خوک,شغال,سگ,کثیف,شیوخ زنباره, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com